Den glemte målgruppen ved Cato Svendsen
21. september 2015 kl. 19:30 - 20:30
Myter og fordommer om godt voksne mennesker har gjort dette til den glemte målgruppen. Stadig flere forbrukere er over 50 år, i 2015 er antallet nesten 1,8 millioner individer. I 2020 er det nesten 2,0 millioner av dem.
Målgruppen 50+ er størst, vokser raskest, har størst kjøpekraft og klart mest formue. Problemet er at alt for mange markedsførere neglisjerer dem. Det slår MMI-rapporten "Den voksne forbruker" fast.
Men nå spår Cato Svendsen en ny trend der næringslivet retter oppmerksomheten mot behovene til den modne kjøpekraften. Reklame- og mediebyråer begår en stor tabbe ved ikke å fri mer til den gruppen forbrukere som faktisk sitter med mest disponibel kjøpekraft.
Programkomiteen (Tore, Eva, Jean, Eileen, Turid, Gro og Arne) har ansvaret for å åpne lokalene og derfor også ansvaret for dagens 3- minutter.
Prosjektkomiteen (Ove, Astri, Gry, Jan, Hellmut, Svein og Kjell) har ansvaret for å rydde lokalene og åpne neste uke.